Sunday 10 April 2011

...:::Marshal-Modern:::... ~> Majalleye Ashpazi (17) <~



 

مارشال مدرن :: بزرگترین و جذابترین گروه اینترنتی ایران

 
 

.برای اطلاعات بیشتر با شماره 09122867270 تماس بگیرید

 
 
 

برای عضویت در بزرگترین گروه ایران اینجا کلیک کنید

 
 

آخرین اخبار از گروه مارشال مدرن :   1. انتخاب معاونت جدید گروه مارشال مدرن در انتهای ماه فروردین1390           2.آغاز تورهای یک روزه و مسافرتی گروه مارشال مدرن از 2 اردیبهشت 1390

 
 

.برای اطلاعات بیشتر با شماره 09122867270 تماس بگیرید

 

 

     
   

 

امنیت فنی گروه مارشال مدرن بر عهده تیم ایرانویچ میباشد

 

 

بسمه تعالي

 

http://picture.marshalclub.org/Archive/2011/4/8/ashpazi.gif

 

                                              شماره اول - شنبه 20 فروردین ماه 1390                                             

 

 

 

با سلام به همه ی علاقمندان به مجله آشپزی،

قبل از عید جای شما خالی سفر بودم و وقتی برگشتم و مجله را خواستم بفرستم، رئیس فرمودند که دیگه امکان ارسال نداریم و مجله ی ما هم موند تا این طرف سال. حتی ایمیل تبریک سال نو هم که فرستادم به دست رئیس گرامی نرسیییید! به همین خاطر سال نو رو بصورت اختصاصی به همه ی شما عزیزان تبریک میگم و امیدوارم در سال جدید به همه ی آرزوهاتون برسین. به عنوان عیدی هم چند تا مجله ی آشپزی انگلیسی برای دانلود میذارم.

در ضمن در سال جدید همچنان نیازمند یاریتان هستم! به این صورت که مثل همیشه غذاهای درخواستی خودتون یا حتی دستورهای آشپزی رو برای من بفرستید تا شما هم در این مجله سهیم باشید. پیشاپیش متشکرم.

 

http://picture.marshalclub.org/Archive/19574.aspx  http://picture.marshalclub.org/Archive/19575.aspx  http://picture.marshalclub.org/Archive/19576.aspx 

 

 

 

 

*** منوی مجله آشپزی ***

 

  • سوپ؛ چگونه و چرا؟

تاریخچه ی سوپ

تهیه آسان سوپ

انواع متفاوت سوپ

دستور تهیه سوپ میوه

 

  • شیرینی های خانگی

شیرینی زنجبیلی

قطاب

شیرینی گردویی

نیمرو بستنی

 

  • انواع اردور

اردور خیار با مرغ

اردور تخم مرغ

اردور ایتالیایی

اردور خیار

سینی اردو سبزیجات

اردور مرغ و قارچ

 

 

سوپ؛ چگونه و چرا؟

 

سوپ غذایی است که بخش عمده آن را مایعات تشکیل می دهد. اغلب از مواد جامد همچون سبزیجات و انواع گوشت در تهیه سوپ استفاده می کنند. سوپ با خورش فرق می کند؛ سوپ نسبت به خورش آبکی تر بوده و مواد جامد کمتری دارد.
برخی انواع سوپ مثل سوپ های شیرین که از میوه جات تهیه می شوند، میان مردم چین و ژاپن مرسوم هستند؛ اما دیگر نقاط دنیا از این نوع سوپ ها استفاده نمی کنند.

 

تاریخچه

تهیه سوپ به زمانی مربوط می شوند که انسان ها حدود 5000 سال قبل از میلاد مسیح، قادر به ساخت ظروف سفالی شدند، که با استفاده از این ظروف می توانستند مایعات را روی آتش قرار دهند، بدون این که ظرف سفالی ترک برداشته و یا بشکند.
یادگیری پخت غذا برای انسان ها بسیار با ارزش بود، چون تعداد غذاهای قابل مصرف برای آنها را افزایش داد. حالا انسان ها می توانستند غلات، سبزیجات سفت و استخوان گونه های حیوانات را پخته و بعد مصرف کنند. با این کار، طعم و مزه غذا بسیار بهتر می شد.
به علاوه، تهیه سوپ آسان ترین راه پخت غذا بود. غذا را با کمک آب و آتش براحتی می پختند. آب پز کردن مواد غذایی هنوز هم یکی از بهترین روش های پخت محسوب می شود.
کشف داستان مردی در دوران عصر حجر که دندان نداشت،اما با خوردن غذا کاملاً سالم مانده بود، موجب شد که محققان به این مسئله بیندیشند که احتمالاً مردمان عصر حجر، اولین کسانی بودند که سوپ را اختراع کردند. چون در قدیم اگر کسی بی دندان بود، هیچ راهی برای رساندن مواد مغذی به بدن او وجود نداشت؛ به این دلیل که غذاها را خام می خوردند.
باستان شناسان دو روش برای تهیه سوپ پیش از به وجود آمدن ظروف سفالی پیش بینی کرده اند: در روش اول، پوست حیوان را با آب و دیگر محتویاتی که قرار است بپزند، پر کرده و آن را روی آتش می پختند؛ روش دوم، ایجاد سوراخی داخل زمین بود که این سوراخ را با آب پر کرده و موادی که قرار بود پخته شوند را داخل آب می ریختند و سپس، سنگ داغی را درون سوراخ قرار می دادند.
از قدیم تا به حال، در بسیاری از درمان های گیاهی، از گیاهان درمانگر، سوپ تهیه نموده و به بیمار می داده اند. مثلاً در طب سنتی چین، از انواع این سوپ ها برای درمان های گیاهی استفاده می کنند.
 

 

تهیه آسان سوپ

امروزه با وجود پیشرفت های بوجود آمده در صنعت و انجام مراحل اولیه درست کردن انواع غذاها، تهیه سوپ بسیار آسان شده است.

سوپ های آماده را شیمی دانی به نام کمپ بل، در سال 1897م برای اولین بار تولید نمود. با حذف آب سوپ، بسته بندی و حمل و نقل آنها راحت تر صورت می گرفت. این سوپ ها را معمولاً با آب یا شیر مخلوط نموده و برای مدت معینی حرارت می دهند. میزان اضافه نمودن آب به این سوپ ها مشخص است و روی پاکت سوپ، طرز تهیه آنها آمده است. سوپ گوجه فرنگی، سوپ جو، سوپ مرغ، سوپ قارچ و... از انواع این دسته از سوپ ها هستند.
پودر سوپ دسته دیگری از سوپ ها هستند که تنها با اضافه نمودن آب جوش به آنها تهیه می شوند. این دسته از سوپ ها به خاطر طرز تهیه بسیار راحتشان، در سال های اخیر یکی از معروف ترین انواع اسنک به حساب آمده و بر خلاف اغلب اسنک ها، خطری برای سلامتی افراد ایجاد نمی کنند. البته به دلیل ارزش غذایی ناچیز، نمی توان از آنها به جای یک وعده غذایی استفاده نمود. چنین سوپ هایی اغلب مقادیر بالایی هیدرات کربن و سدیم دارند. این دسته از سوپ ها بسیار مورد توجه فضانوردان و دیگر اشخاصی که به نوعی با پدیده بی وزنی سر و کار دارند، می باشند.
 

انواع متفاوت سوپ

برخی آبگوشت را هم از انواع سوپ به حساب می آورند. البته لازم به ذکر است که تنها گوشت، بخش عمده مواد جامد درون آبگوشت را تشکیل می دهد.
سوپ غلیظ، سوپی است که در تهیه آن از نان، حبوبات، آرد یا دیگر عوامل غلیظ کننده استفاده می شود.
سوپ خامه ای سوپی است که پس از پخت مواد، آن را یکنواخت نموده و سپس به مواد سوپ، خامه اضافه می کنند. برخی انواع سوپ را پس از پختن، از صافی عبور داده و به صورت نوعی نوشیدنی عصاره گوشت و سبزیجات میل می کنند. طرز تهیه سوپ در فرهنگ های مختلف با هم تفاوت دارد.
معمولاً از سبزیجاتی همچون نخود فرنگی، هویچ و حبوباتی نظیر نخود، لوبیا، عدس، انواع سبزی، رشته و ورمیشل، گوشت و نان در تهیه سوپ استفاده می کنند. تمام مواد را به قطعات کوچک برش داده به حدی که بتوان سوپ را با قاشق خورد. گوشت را گاهی به صورت گوشت قلقلی به سوپ اضافه می کنند. از انواع ادویه جات برای طعم دادن و تزئین کردن سوپ استفاده می کنند.

سوپ های سرد

برخی انواع سوپ را سرد میل می کنند، همچون سوپ گوجه فرنگی، سوپ خیار،سوپ میوه و غیره. به این دسته سوپ ها معمولاً آبلیمو، روغن زیتون و یا سرکه اضافه می نمایند. سوپ های سردی که از سبزیجات تهیه می شوند معمولاً شور بوده و آنهایی که از میوه تهیه می شوند شیرین هستند. معمولاً هنگامی که هوا گرم است مثل فصل تابستان، از سوپ های سرد استفاده می کنند.

سوپ خامه ای

سوپ های خامه ای از شیر، خامه یا خامه ترش تهیه می شوند. مواد موجود در این نوع سوپ را یکنواخت و یکدست می کنند. سوپ سبزی یا قارچ این دسته، خود به عنوان سس دیگر خوراک ها به کار می رود. بعضی از انواع سوپ های این دسته را از پنیر رنده شده درست می کنند.

سوپ های رشته ای

سوپ های رشته دار مرغ، معروف ترین این دسته سوپ ها هستند. به طور کلی انواع سوپ های رشته دار بین مردم آسیا بسیار رایجند. آش رشته یکی از غذاهای سنتی ایرانی است که ماده اصلی آن را رشته تشکیل می دهد.

سوپ میوه

سوپ های میوه را با توجه به نوع آن، گرم یا سرد میل می کنند. البته بیشتر این دسته سوپ ها را در فصل های گرم و به صورت سرد میل می کنند. برخی انواع آن حاوی کشمش و مویز بوده و در تمام فصل ها مصرف می شود. سوپ های میوه حاوی شیر، مواد شور یا شیرین، ادویه جات و یا انواع نوشیدنی هاست.
سوپ های سرد بیشتر میان مردم اسکاندیناوی رایج هستند؛ در حالی که سوپ های گرم بین مردم آسیای میانه، مردم خاور میانه و چین معروفند. مردم آمریکا، آفریقا و اروپای شرقی معمولاً از سوپ های میوه استفاده نمی کنند. مردم آسیای جنوب شرقی، ژاپن و اقیانوسیه هم این نوع سوپ را به کار نمی برند.
سوپ خربزه از انواع سوپ های میوه است که مردم چین آن را تهیه می کنند. این خوراک خیلی شیرین نیست؛ چون از شیرینی طبیعی خود خربزه استفاده می کنند.
 

 


طرز تهیه یک نوع سوپ میوه

http://picture.marshalclub.org/Archive/19495.aspx
 

مواد لازم :

*     3 فنجان آب میوه ( پرتقال ، آناناس ، یا سیب)
    *
یک عدد موز
    *
نصف قاشق چای خوری نعنا خشک
    *
آب یک لیمو ترش
    *
یک عدد هلوی پوست کنده و خرد شده
    *
یک فنجان طالبی
    *
دو قاشق چای خوری عسل
    *
یک فنجان خامه ترش یا ماست ترش


طرز تهیه :
تمام مواد فوق را با هم داخل مخلوط کن ریخته و  آن را به شکل پوره در آورید .
در صورت تمایل می توانید ، دارچین ، فلفل شیرین و یا توت فرنگی به پوره خود اضافه کنید . این سوپ را می توانید کنار غذاهای تابستانی سرو کنید .

 

 

شیرینی های خانگی

 

 معمولاً خانم های خونه برای عید نوروز، تصمیم به پخت کیک و شیرینی های خونگی می گیرند ولی اگر شما هم مثل من عید خونه نبودید، الآن وقت مناسبی برای تهیه شیرینی های خوشمزه و خوردن اونها در هوای خوب بهاری در کنار خانواده است.برای این قسمت چند نوع شیرینی و آموزش تزئین بستنی به شکل نیمرو رو در نظر گرفتم.

شیرینی زنجبیلی

http://picture.marshalclub.org/Archive/19498.aspx

مواد لازم:

  * کره دو سوم پیمانه

  * پودر قند یک پیمانه

  * آرد سفید گندم یک پیمانه

  * بیکینگ پودر یک قاشق چای خوری

  *  تخم مرغ یک عدد

  *  زنجبیل دو قاشق مرباخوری

  *  وانیل یک چهارم قاشق مرباخوری

  * پودر پسته به میزان لازم

 

طرز تهیه :

فر را با حرارت ۳۵۰ درجه فارنهایت گرم کنید. کره و پودر قند را با همزن برقی بزنید تا سفید شود. وانیل و زرده تخم مرغ را اضافه نمایید و بزنید تا سفید و کش دار شود. سپس زنجبیل و بیکینگ پودر و آرد را اضافه نموده و ورز دهید تا خمیر به دست نچسبد. بعد خمیر را پهن نموده و قالب بزنید. در نهایت خمیرهای قالب زده شده را در سینی قرار دهید و روی هر شیرینی را با برس، سفیده تخم مرغ بمالید و روی آن کمی پودر پسته بپاشید و در طبقه وسط فر به مدت ۲۰ دقیقه قرار دهید تا بپزد. بعد از خنک شدن از سینی خارج نموده و در ظرف مورد نظر قرار دهید.

 

قطاب

http://picture.marshalclub.org/Archive/19497.aspx

مواد لازم برای تهیه خمیر قطاب :

   *  زرده تخم مرغ  ۲ عدد

   *  روغن جامد آب شده   ۱۰۰ گرم

   *  ماست  ۱۰۰ گرم

   *  آرد به مقدار لازم

   *  پودر قند به مقدار لازم

 

مواد لازم برای درون قطاب :

   *  پودر بادام         ۲۰۰ گرم

   *  پودر شکر         ۱۰۰ گرم

   *  پودر هل         ۱ قاشق غذاخوری


طرز تهیه :
ابتدا روغن جامد و پودر شکر را مخلوط کنید و با همزن برقی بزنید تا کرم رنگ شود. سپس زرده های تخم مرغ را بیفزایید و مخلوط را با همزن بزنید. بعد پودر هل را با ماست و بیکینگ پودر به مواد اضافه کنید.
در این مرحله همزن را کنار بگذارید و آرد را کم کم به مواد بیفزایید و این کار را به آرامی انجام دهید تا خمیر به دست نچسبد. توجه داشته باشید خمیر قطاب را نباید با افزودن آرد بیش از حد سفت و خشک کرد.
خمیر را به قطر 3 میلیمتر روی سطح آردپاشی شده پهن کنید و با قالب گرد آن را قالب بزنید. سپس خمیر برش زده را بردارید و یک قاشق چایخوری از مواد میانی قطاب وسط خمیر قرار دهید. دقت داشته باشید که از مواد میانی به اطراف خمیر مالیده نشود، زیرا دو لبه خمیر به هم نمی چسبد.
دو لبه خمیر را به هم بچسبانید و با استفاده از دو انگشت لبه های خمیر را به سمت داخل برگردانید تا به شکل کُنگره درآید.
قطاب های آماده را به اندازه گنجایش یک شیر جوش کوچک در روغن داغ فراوان غوطه ور کنید و دو طرف آن را سرخ کنید. برای تهیه قطاب حتماً باید به این نکته توجه کرد که قطاب ها را نباید یکباره پیچید و بعد سرخ کرد، چون پوسته خمیری قطاب در مجاورت طولانی با هوا، خشک می شود و بعد از آنکه در روغن سرخ شود لبه های خمیر از هم باز می شود.
پس از اینکه رنگ آن قهوه ای روشن شد، قطاب را از روغن خارج کنید و در یک سبد فلزی قرار دهید. بعد از 10 دقیقه قطاب ها را در یک ظرف پُر از پودر شکر قرار دهید تا قطاب ها به پودر شکر آغشته شود. قطاب ها را بعد از خروج از روغن نباید خیلی سریع در پودر شکر غلتاند، زیرا سبب می شود پودر شکر در اثر حرارت، کمی رطوبت بگیرد و به اطراف شیرینی نچسبد. اگر هم خیلی سرد باشد پودر قند به قطاب نمی چسبد.
سپس قطاب ها را به ظرف مخصوص سرو منتقل کنید. این شیرینی را حتماً باید در ظرف در بسته نگهداری کنید.

طرز تهیه مواد میانی قطاب:
در ظرفی ابتدا پودر گردو، پودر شکر و دارچین را مخلوط کنید. در صورتی که بخواهید مواد به شکل خمیر درآید تا بهتر بتوانید درون خمیر آن را بگذارید می  توانید 2 تا 3  قاشق سوپخوری گلاب را کم کم به مواد بیفزایید تا حالت خمیری بگیرد و بتوانید راحت آن را در دست گلوله کنید و میان خمیر بگذارید.

 

شیرینی گردویی

http://picture.marshalclub.org/Archive/19499.aspx

مواد لازم :

   * 3  عدد  زرده تخم مرغ

   *150 گرم    پودرقند
   *  یك فنجان مغز گردوی خرد شده
   *  یك قاشق مرباخوری آرد
   *  یك قاشق چایخوری  بیكینگ پودر
   *  كمی وانیل
   *  کمی پودر هل ودارچین وپودر شکر

طرز تهیه :
زرده تخم مرغ ها را به هم می زنیم.  وانیل و یك سوم پودر قند را اضافه كرده، آن را تا 5 دقیقه به هم می زنیم . سپس نصف پودر قند باقیمانده را اضافه كرده  و به هم می زنیم و بقیه پودر قند را هم اضافه می كنیم. زمان به هم زدن پفك گردویی، باید 15 دقیقه طول بكشه و در آخرین مرحله بیكینگ پودر را با آرد مخلوط كرده، به زرده اضافه می کنیم. درآخرهم گردو را افزوده و با قاشق کمی از مایع برمی داریم و روی كاغذ روغنی كه درسینی قرار داده ایم ، با كمی فاصله و در طبقه وسط فر با حرارت ملایم قرار می دهیم ، تا پفك ها پخته و كاملاً خشك شوند. حرارت فر 300 درجه فارنهایت و زمان پخت 15 دقیقه است.

این شیرینی رو وقتی که هنوز گرمه امتحان نکنید چون بوی نامطبوع تخم مرغ داره ولی وقتی خنک شد برطرف می شود.روی این شیرینی ها کمی پودر هل با دارچین وپودر شکر بپاشید خوشمزه تر می شود در ضمن پودر شکرش هم می باید خیلی کم باشد.

 

نیمرو بستنی
http://picture.marshalclub.org/Archive/19496.aspx

مواد لازم :
   *  بستني وانيلي 150 گرم
   *  كمپوت هلو ��� يك عدد
   *  نعناع تازه و توت فرنگي براي تزيين - به مقدار لازم

طرز تهيه:
براي آماده کردن اين بستني لازم است بستني مورد نظر خيلي سفت باشد تا بتوانيد به كمك قالب، آن را به صورت سفيده تخم مرغ طبيعي درآوريد. ابتدا بستني را با چاقو به صورت مستطيل بريده و با قالب مطابق شكل آن را به صورت سفيده تخم مرغ درآورده و درون ظرف مورد نظر قرار دهید و از كمپوت هلو به جاي زرده تخم مرغ روي بستني استفاده كنيد. براي تزيين مي توانید از توت فرنگي و نعناع تازه نيز استفاده كنید.

 

انواع اردور

 

اردور خیار با مرغ

 

 مواد لازم:

 

    *  سیب زمینی پخته شده خرد شده  یک لیوان

   *  مرغ پخته شده خرد شده یک لیوان

   *  ماست سفت  یک لیوان

   *  روغن زیتون چهار قاشق سوپخوری

   *  نخود سبز پخته شده  ( یا کنسرو ) یک لیوان

   *  خیار متوسط یک اندازه 5 عدد- نمک و فلفل مقداری

 

 طرز تهیه:

خیارها را شسته و روی آن را یک ورقه برمی داریم و داخل آن را کمی خالی میکنیم روغن زیتون را کم کم داخل ماست می ریزیم و هم می زنیم و نمک و فلفل را اضافه می کنیم.مرغ، نخودفرنگی ، سیب زمینی را داخل سس می ریزیم و خوب مخلوط می نماییم داخل خیارها را با این سالاد پر کرده و روی آن را تزیین می نماییم می توان خیارها را برش طولی داده و داخل آن را خالی کرده و سپس از مایه سالاد پر نمود.

 

 

اردور تخم مرغ

http://picture.marshalclub.org/Archive/19570.aspx


موادلازم :


7   *  عدد تخم مرغ آب پز سفت
3   *  ق.س. سس سالاد یا مایونز
1
  *  ق.س. شوید تازه خرد شده
1
  *  حبه سیر له شده
   *  قطره سس فلفل تند
  *   8/1  ق.چ. نمک
   *  پیمانه کاهوی معمولی یا کاهو پیچ خرد شده
   *  دو پیمانه گوجه فرنگی تزئینی
   *  یک فلفل دلمه ای قرمز متوسط، خرد شده
   *  پیازچه خرد شده

طرز تهیه :
تخم مرغهای پخته را از طول به دو قسمت کرده و زده آنرا خارج میکنیم.سفیده ها را کنار میگذاریم . زرده ها را با چنگال له کرده، سس سالاد، شبت، سیر، سس فلفل و نمک را اضافه کرده، مخلوط میکنیم. سفیده ها را با این مخلوط پر کرده کنار میگذاریم. میتوانید برای پر کردن سفیده ها از قیف مخصوص تزئین با خامه نیز استفاده کنید.
در یک سینی، برگهای کاهو، گوجه فرنگیهای ریز، فلفل دلمه ای و پیازچه را بچینید و تخم مرغها را روی آنها قرار دهید.

 

 

اردور ایتالیایی

http://picture.marshalclub.org/Archive/19571.aspx

 

مواد لازم:


   *  یک قوطي كنسرو ماهي تن
   *  چند پر سير پوست گرفته
   *  چند پر موسير ترشي
   *  دو پيمانه زيتون سياه هسته گرفته
   *  چند قاشق روغن زيتون

   *  یک عدد ليمو

طرز تهيه:

كنسرو ماهي تن را باز كنيد و روغن آن را خالي كنيد. ليمو را آب بگيريد. زيتون و سير و موسير ترشي را بكوبيد يا در مخلوط كن بگردانيد تا خمير شود. روغن زيتون را اندك اندك به خمير اضافه كنيد. ماهي تن را با چنگال خرد كنيد و سپس خمير و آب ليمو را با آن مخلوط كنيد. 

 

اردور خیار

مواد لازم  :


   *  خیار درشت 3عدد

   *  پنیر یا ماست چکیده سفت   1 لیوان

   *  گردو ریز شده   3 قاشق غذا خوری

   *  نعنا و ریحان ریز شده   4 قاشق غذا خوری

   *  خلال دندان   ضخیم و بلند به تعداد لازم

طرز تهیه :

پنیریا ماست چکیده سفت را با چنگال بزنید تا نرم شود ، سپس گردو و سبزی ها را بریزید و کمی به ماست نمک بزنید. خیار را با پوست کن تیز ورقه ورقه از طول خیار بکنید . حال از مواد ماست یا پنیر در یک قسمت طول خیار گذاشته و لوله کنید یک خلال دندان بلند در آن فرو کنید در ظرف بچینید . برای لای خیار های ورقه نازک به دلخواه می توانید سبزیجات دیگر یا گوشت پخته ماهی و یا ... بگذارید و کمی پنیر روی آن رنده کنید.

 

 

سینی اردو سبزیجات

http://picture.marshalclub.org/Archive/19572.aspx

 

مواد لازم :
   *  خيار درشت يك عدد
   *  پنير خامه‌اي 200 گرم
   *  خاويار قزل‌آلا يك قاشق سوپخوري
   *  جعفري و نعنا از هر كدام شش ساقه
   *  نان باگت يك عدد
   *  تخم بلدرچين پنج عدد
   *  فلفل قرمز و تخم خرفه به ميزان لازم
   *  زيتون سياه هشت عدد
   *  پياز كوچك يك عدد
   *  نان تست سه عدد
   *  كره يك قاشق سوپخوري
   *  سير يك حبه
   *  برنج نيم‌دانه دم‌شده يك پيمانه
   *  چغندر پخته‌شده (لبو) كوچك يك عدد
   *  هويج دو عدد
   *  فلفل دلمه‌اي سبز و قرمز يك عدد
   *  ميخك پنج عدد
   *  بچه بلال (baby corn) يك عدد
   *  بادام هندي شش عدد
   *  سوسيس كوچك سه عدد
   *  گوجه‌فرنگي يك عدد

طرز تهیه :
خيار را راه راه پوست بكنيد و به تكه‌هايي به طول دو سانتي‌متر برش بزنيد ميان آنها را با قاشق اسكوپ يا قاشق چايخوري كمي خالي كنيد. پنير خامه‌اي را داخل قيف با ماسوره ستاره بريزيد و و سط خيار را با پنير خامه‌اي پر كنيد. روي آن را كمي خاويار ريخته و با يك پر جعفري تزيين نماييد.
زيتون سياه را به همراه كمي پياز، سير و روغن زيتون در آسياب كاملا له و در كاسه‌اي با نيمي از برنج مخلوط كنيد. در كاسه‌ ديگر لبو را له و با بقيه برنج مخلوط نماييد. حالا هر دو برنج را جداگانه در قاشق اسكوپ پرس كنيد و در ظرف برگردانيد. روي آن را هويج و فلفل دلمه‌اي رنگي رشته شده بگذاريد، كمي خاويار روي آن ريخته و با گلي از هويج كه ميان آن يك عدد ميخك فرو كرده‌ايد تزيين كنيد.
نان باگت را از طول به تكه‌هايي به اندازه دو سانتي‌متر برش بزنيد و ميان آن را به اندازه يك تخم بلدرچين سوراخ كنيد . داخل تابه‌اي كمي كره ريخته و آن را روي حرارت ملايم قرار دهيد. تخم‌ها را داخل باگت‌ها بشكنيد و در تابه بگذاريد. پس از اين‌كه تخم بلدرچين‌ها بسته شدند از تابه خارج كرده و با كمي فلفل قرمز و تخم خرفه اطراف نان را تزيين كنيد.
نان باگت را به اندازه‌هاي دو سانتي‌متر برش بزنيد و با قيـف ماسوره روي آن پنيـر خامه‌اي بگذاريد حالا با رشته‌هاي لبو، هويج و فلفل دلمه‌اي رنگي يك طرف پنير را تزييـن كرده و در طرف ديگر كمي خاويار قرار دهيد و ميان آنها كمي تخم خرفه بپاشيد.
سوسیس ها را به‌صورت مثلثي برش بزنيد و قسمت‌هاي برشته اطراف آن را ببريد، در وسط و دو طرف آن با قيف، پنير خامه‌اي را شكوفه بزنيد. روي وسطي يك حلقه سوسيس سرخ شده قرار داده و با برش‌هايي از بچه بلال، زيتون سياه وفلفل دلمه‌اي خلال شده تزيين كنيد. در دو طرف ديگر يك بادام هندي و مغز خيار كه با اسكوپ در آورده‌ايد بگذاريد. داخل هر خيار به كمك خلال دندان يك پر جعفري قرار دهيد.
گوجه فرنگي را به‌صورت ضربدر ببريد و فيله كنيد هر فيله را به دو قسمت تقسيم كنيد وسط هر كدام را با پنير خامه‌اي يك شكوفه بزنيد و اطراف آن را با بچه بلال و زيتون سياه تزيين كنيد و در انتها ميان شكوفه نعنا قرار دهيد.

 

 

 

اردور مرغ و قارچ

مواد لازم :

   *  سینه مرغ 1 عدد

   *  تخم مرغ 1 عدد 

   *  پیاز کوچک 2 عدد

   *  پنیر پیتزای رنده شده 100 گرم

   *  قارچ 100 گرم

   *  فلفل دلمه ای کوچک 1 عدد

   *  سیر 1 حبه

   *  روغن مایع به مقدار لازم

   *  شیر به مقدار لازم

   *  آرد سوخاری به مقدار لازم

   *  نمک به مقدار لازم

   *  ادویه کاری و فلفل به مقدار دلخواه

   *  نان تست 1 بسته

 

طرز تهیه :

سینه مرغ را با یک عدد پیاز و یک حبه سیر و نمک و ادویه آب پز می کنیم ، سینه مرغ را پس از پخته شدن ریش ریش می کنیم و کنار می گذاریم ، یک عدد پیاز باقیمانده را با رنده درشت رنده کرده و با روغن تفت می دهیم سپس فلفل دلمه ای ها را نگینی خرد کرده و داخل پیاز می ریزیم و کمی تفت می دهیم ، قارچها را خرد کرده و به پیاز و فلفل دلمه اضافه می کنیم و کاملا تفت می دهیم ، در آخر مرغ را نیز اضافه کرده هم می زنیم ، در صورت لزوم نمک و در صورت تمایل فلفل و ادویه به این مخلوط اضافه می کنیم شعله را خاموش کرده و پنیر را اضافه می کنیم و دوباره هم می زنیم .

تخم مرغ ها را در کاسه ای هم می زنیم و آن را کنار می گذاریم ، دور نان ها را می بریم و آنها را در مقدار کمی شیر خیس می کنیم سپس از مواد آماده شده یک قاشق روی نان ریخته و نان را لوله می کنیم و با تخم مرغ زده شده آغشته کرده و در آرد سوخاری می غلتانیم و در روغن سرخ می کنیم .

 

 

http://picture.marshalclub.org/Archive/18089.aspx

 

http://picture.marshalclub.org/Archive/16423.aspxشقايق بالنـــدری

Balandari@ymail.com

www.SHB.ir

سری 3 جلدی آشپزی سریع نوشته ی شقایق بالندری

 

 

 

 

 

 

   
 

 

 
 

 
 

 
 
 
 
 

 
 

 
 

Powered By Amir Hejvani - Marshal

All Rights Reserved By Marshal Modern Group

 

 



__._,_.___


~~~~~~~~~ Marshal-Group-Modern ~~~~~~~~
~~~~~~> THE BIGGEST GROUP IN IRAN <~~~~~~
~~~~~ EXCLUSIVE GROUP BY AMIR HEJVANI ~~~~~
________________________________________________________

To Join Marshal-Group-Modern Click This Url:
http://www.marshalclub.com/join
________________________________________________________

For More Information About Us:
www.marshalclub.com
________________________________________________________

http://www.marshalclub.com/join
  http://www.marshalclub.com/join
    http://www.marshalclub.com/join
      http://www.marshalclub.com/join
        http://www.marshalclub.com/join
          http://www.marshalclub.com/join
            http://www.marshalclub.com/join
              http://www.marshalclub.com/join
                http://www.marshalclub.com/join
http://www.marshalclub.com/join
  http://www.marshalclub.com/join
    http://www.marshalclub.com/join
      http://www.marshalclub.com/join
        http://www.marshalclub.com/join
          http://www.marshalclub.com/join
            http://www.marshalclub.com/join
              http://www.marshalclub.com/join
                http://www.marshalclub.com/join
http://www.marshalclub.com/join
  http://www.marshalclub.com/join
    http://www.marshalclub.com/join
      http://www.marshalclub.com/join
        http://www.marshalclub.com/join
          http://www.marshalclub.com/join
            http://www.marshalclub.com/join
              http://www.marshalclub.com/join
                http://www.marshalclub.com/join




Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

__,_._,___

No comments:

Post a Comment