Sunday 24 July 2011

...:::Marshal-Modern:::... ~> Majalleye Sargarmi (24) <~



 

مارشال مدرن :: بزرگترین و جذابترین گروه اینترنتی ایران

 
 

 
 
 

برای عضویت در بزرگترین گروه ایران اینجا کلیک کنید

 
 

 
 

http://marshal-modern.ir/Archive/2011/7/9/Khass.jpg

 

 

     
   

 

 

امنیت فنی گروه مارشال مدرن بر عهده تیم ایرانویچ میباشد

  

 

 
 
سلام به همه مارشالی های عزیز
با مجله fun.modern 24
در خدمت شما هستیم
 
حلزون وحشی
 
 
 
 
کلام ، آیه ، حدیث امروز
 
 
درباره حسادت و تبعات منفی آن بسیار گفته شده، اما متأسفانه این صفت گریبان خیلیها را گرفته و عامل اعمال و افکار ناشایستی است که زندگی روزانه را تحت تأثیر قرار می‌دهد، ضرورت پاک شدن دل و جان از این ویژگی برای بهره‌مندی از زندگی سالم وبی‌آلایش فردی و اجتماعی ضروری است
 
آیه روز
 
وَمِن شَرِّ حَاسِدٍ إِذَا حَسَدَ
 
و از شر [هر] حسود آنگاه که حسد ورزد
 
سوره فلق، آیه 5
 
 
حدیث امروز
 
امام هادی (ع):

 
الحَسَدُ ماحِقُ الحَسَناة.
حسد نیکوییها را نابود سازد.
 
مسند الامام الهادی، ص302
 
 
 
 
داستان کوتاه
 
نقش ایرانیان در استقلال هندوستان
 
در سال 1940 (هفت سال قبل از استقلال هندوستان) یکی از افسران بلند پایه انگلیس به رابیندرانات تاگور (شاعر برجسته هندوستان) گفت : در زیر سایه حاکمیت و قیومیت بریتانیای کبیر هندوستان افتخاری دارد ، تلاش های آدمهایی نظیر گاندی ، هندوستان را به گدایی و دریوزگی خواهد انداخت . تاگور خندید و گفت : ((من از نخستین باری که در سال ۱۹۱۵ در شانتی‌نیکتان میهمان ماهاتما گاندی بودم چندین بار از خصلت ها و آداب مردم ایران از او چیزهایی شنیده بودم تا اینکه هشت سال پیش ایران رفتم ، مردم آزاده ایی را دیدم که برای استقلالشان جان می دهند و هیچ وقت در برابر کشورهای مهاجمی همچون انگلیس سر خم نکرده اند ، من با گاندی موافقم و می دانم آزادی مردم هندوستان بیش از افتخاری که شما برای ما در نظر گرفته اید ارزش دارد )) .
در متن گویاست که ایرانیان چه تاثیر شگرفی بر باورها و مبارزات مردم هندوستان و بخصوص ماهاتما گاندی داشته اند ارد بزرگ اندیشمند کشورمان در مورد او می گوید : بارزترین و گرامی ترین گرایش گاندی ، میهن پرستی او بود .
یک سال پس از این گفتگو تاگور درگذشت اما مردم هند به رهبری ماهاتما گاندی در ۱۵ آگوست ۱۹۴۷ برای همیشه کشورشان را از یوغ استعمار پیر انگلیس نجات بخشیدند .

 

شرح تصاویر (از بالا به پایین)
1- رابیندرانات تاگور با نمایندگان مجلس ایران 1932
2- رابیندرانات تاگور در کنار ماهاتما گاندی سال
1940
( یاسمین آتشی - مورخ و نویسنده داستانهای کوتاه تاریخی )
 
 
 
شعر
 
 
آخرین خواهش آدم...
 
هنوز تب داره احساسم ، تو این روزای بی پروا
دیگه آدم شده قلبم بیا ، برگرد ، بیا حوّا...
به یاد خاطرات تو ، دارم شاعر میشم انگار
همه شعرای ممنوعه ، بیا تقدیم تو ، بردار
بیا تا مرز آغوشم ، غرورو پیش من گم کن
برای ختم دلتنگی ، با یک بوسه تیمّم کن
بیا بردار نفسهامو ، تو این بیراهه پرپر کن
دل احساسمو بشکن ، ولی حرفامو باور کن
تو باور کن که لبخندام ، تو چشمای تو جامونده
غم سرد نبود تو ، دل فردامُ لرزونده
 
امیـد صبری
از کتاب : آخرین خواهش آدم...
 
 
 
 
چیستان
 
 آمد و رفت،
 آمد و نرفت،
 زائيد و نمرد،
نزائيد و مرد!
 
 
 
 
آیا می دانستید؟
 
 
 
آیا می دانید 1 لیتر سرکه در زمستان سنگین تر از تابستان است
آیا می دانید طول عمر مردم سوئد و ژاپن از دیگر ملل جهان بیشتر است
آیا می دانید فشار در مرکز خورشید تقریباً 700 میلیون تن بر 4/5 متر مربع است
آیا می دانید داغ ترین نقطه زمین در دالول اتیوپی است که دمای هوا در سایه 94 درجه است
آیا می دانید وقتی مگس بر روی یک میله فولادی می نشیند به اندازه 2 میلیونیم خم می شود
 
 
 
 
یک آمار جالب و دیدنی از افکاری که بعد از یک جر و بحث به ذهن ما خطور می کند:
 
سبز ��� عذر خواهی
آبی ��� قبول کردن ضعف ها
نارنجی ��� پذیرفتن پیروزی
قرمز ��� فکر کردن به موارد هوشمندانه ای که باید می گفتم و نگفته ام
 
 
 
 
عکس
 
 
 
 لطفا تا باز شدن كامل عكسها صبور باشید.
در صورتی که هر یک از عکس ها باز نشد و اگر ازInternet Explorer استفاده میکنید بر روی عکس راست کلیک کرده و
گزینه Show Picture را انتخاب كنید و درصورت استفاده از Firefox گزینه Reload Image را انتخاب نمائید

 
..:: طبیعت زیبا و رویایی ::..

 

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
 
 
 
 
معما
 
 
 
 
فرض کن این عکس شما در آفریقاست
 
 
و شما با یه طناب به درخت وصل شدی و مثل لنگر کشتی تو هوا معلق هستی ، یه شمع هم به آرومی داره طناب رو می سوزونه و یه شیر هم اون زیر ایستاده تا شما بیفتی و واسه ناهارش بخورتتون و تا زمانی که طناب سالم هست شما هم زنده هستی ، کسی هم نیست که کمکتون کنه ...تنها راه هم اینه که شیر رو متقاعد کنید که شمع رو خاموش کنه؟
سوال این هست !!!!!!!!
 
چطور می تونید شیر رو متقاعد کنید شمع رو خاموش کنه؟؟؟
 
 

 
 
 
 
طنزینه
 
 
 

 

 
 
کلی راجبه پـَـَـ نــه پـَـَــــ واسه دوستم شرح دادم که چی هست بر میگرده میگه بخوای عضو بشی باید حتما کامپیوتر داشته باشی
 پـَـَـ نــه پـَـَــــ باید قابلمه داشته باشی
 
 
میگم آقا شهید همّت کجاس؟
میگه بزرگراه شهید همّت؟
میگم نــه پـَـَــــ می‌خواستم خودشو پیدا کنم یه خانواده‌ای رو از نگرانی در بیارم!!!
 
 
تو جاده بنزین تمام کردیم وایسادیم کنار جاده 4 لیتری تکون میدیم ! طرف اومده میگه بنزین تمام کردین ؟
میگیم:
پـَـَـ نــه پـَـَــــ  میگیم هورا ! ما هم از این دبـــّه ها داریم !!!
 
 
دارم فیلم گریه دار میبینم , گریه میکردم , مامانم اومده می گه فیلمش گریه داره ؟ 
 
پـَـَـ نــه پـَـَــــ خنده داره من دارم گریه می کنم کارگردانشو ضایع کنم !
 
 
جلو در دستشویی، طرف اومده میگه ع ع ع ببخشید شما توی صف هستین؟ پـَـَـ نــه پـَـَــــ  سوسکیم اومدیم نهــــــــار.... :
 
 
حموم بودم، مامانم می زنه به در می گم بـــله ؟
می گه حمومی ؟
می گم  
پـَـَـ نــه پـَـَــــ اینجا لندنه، صدای منو از رادیو بی بی سی می شنوید
 
 
بهش میگم: زود باش دمپاییتو بده تا سوسکه نرفته... میگه:مگه میخوای بکشیش؟... پـَـَـ نــه پـَـَــــمیخوام بدم سوسکه پاش کنه !!!
 
 
تصادف کردیم، زنگ زدیم افسر اومده میگه : تصادف شده؟
میگم : 
پـَـَـ نــه پـَـَــــ داریم هشدار برای کبرا 11 رو فیلم برداری میکنیم!!!
 
 
یارو سگ های منو دیده، میگه غذا میخورن؟ پـَـَـ نــه پـَـَــــ فتوسنتز میکنن
 
 
رفتم داروخونه کرم ترک پا بگیرم
می گه واسه پا میخواین؟؟
 
پـَـَـ نــه پـَـَــــ
میخوام در جهت از بین بردن ترک های کویر لوت گامی برداشته باشم
 
 
سر جلسه امتحان به کناریم میگم داداش برسونیا
میگه تقلب؟
گفتم 
پـَـَـ نــه پـَـَــــ  مواد ، یه وقت خمار نشم
 
فاميلمون اومده آکواريومم رو ديده ميگه غذاي مخصوص بهشون ميدي؟
پـَـَـ نــه پـَـَــــ  پول تو جيبي ميدم بهشون خودشون ميرن واسه خودشون غذا ميخرن
 
 
زنگ زدیم اتش نشانی،میگه جایی اتیش گرفته؟پـَـَـ نــه پـَـَــــ زنگ زدیم ببینیم امشب خونه این بیایم مهمونی
 
 
از راننده اتوبوس میپرسم چقدر شد؟میگه 225 بهش 300 تومن دادم,میگه یه نفری؟
گفتم  پـَـَـ نــه پـَـَــــ  کل اتوبوس مهمونه من!
 
 
تو رستوران، پیشخدمتو صدا کردم میگم آقا توی سوپ من مگس افتاده! میگه مرده؟ میگم پـَـَـ نــه پـَـَــــ  هنوز زندست، داره شنا میکنه، صدات کردم بیایی نجاتش بدی!!!
 
یارو دو ساعت داره خودپردازو انگولک میکنه تازه برگشته میگه شمام کار دارین ؟ پـَـَـ نــه پـَـَــــ  وایستادیم اینجا بنیه و پشتکارِ شما رو سرلوحه زندگیمون قرار بدیم
 
تو دندانپزشکی دکتر آمپول بی حسی رو خالی کرد تو لثه ام. بعد از یه ربع که بی حس شد میگه:خوب حالا پرش کنم؟! فکر کن من با دهن باز چطوری بهش گفتم پـَـَـ نــه پـَـَــــ!
رفیقم می پرسه خوبی؟
من جواب می دم پـَـَـ نــه پـَـَــــ تو خوبی!!!
 
برنامه تلویزیونی:طرف اومده برای بازیگری مصاحبه کنه بهش میگن استعداد داری؟ میگه استعداد بازیگری؟!! 
پـَـَـ نــه پـَـَــــ استعداد تشخیص هندوونه رسیده از کال!!!
 
 
ماشينمو توي روزنامه آگهي کردم دوستم ميگه مي خواي بفروشيش؟ پـَـَـ نــه پـَـَــــ معدلش بيست شده توي روزنامه ازش تقدير و تشکر کردم
 
 
سر جلسه امتحان به بغل دستیم می گم: 5 ، 5 که یعنی سوال 5 رو بگو
 
 
می گه جوابشو می خوای؟
پـــَـــ نـــَـــ پــــــه سوالشو می خوام؟؟؟!!!!

 
رفتم داروخانه ميگم باند دارين ميگه واسه زخم؟ پـَـَـ نــه پـَـَــــ باند فرودگاه حياط خونمون خراب شده بابام همينطوري داره با هواپيماش دور خونه مي چرخه

 
ازم میپرسه: اگه یه موقعیت بهتری برات جور شه منو ول میکنی؟ میگم: پـَـَـ نــه پـَـَــــ لگد به بختم میزنم بات میمونم تا تو یه موقعیت بهتر برات جور شه منو بپیچونی 
 
با خانواده تو پارک نشسته بودم ، یکی منو دیده ، فرداش می پرسه خانوادت بودن؟ پـَـَـ نــه پـَـَــــ احساس کمبود محبت داشتم ، رفتم پیششون همینجوری نشستم !
دوستم قدیمیم تو فیس بوک ادم کرده ، بعد از چَند ساعت پیغام میده ، امیر خودتی ؟؟ 
گفتم پـَـَـ نــه پـَـَــــ من الان وجدان امیر هستم ، اگه میخوای باش حرف بزنی باید وقت قبلی داشته باشی !
رفیقم از فرودگاه زنگ زده با من خداحافظی کنه، مامانم میگه امشب پروازشه؟ میگم پـَـَـ نــه پـَـَــــ فردا پروازشه امشب رفته راه فرودگاه رو یاد بگیره!
يارو اومده جلو پاركينگ پارك كرده رفته بعد نيم ساعت كه الاف شديم وايساديم بياد برداره اومده ميگه منتظر منيد ، گفتم پَــــ نه پَــــــ وايساديم اينجا نگهباني كسي خط به ماشينت نكشه يه موقع مديون بشيم جلو در خونه ما پارك كردي
 
به دوستم میگم : شعر زير از كدوم شاعره سعديا مرد نكو نام نميرد هرگز _ _ - میگه : يه راهنمايي بكن !میگم : اسم شاعر در اين مصرع امدہ میگه:سعدی?
پـَـَـ نــه پـَـَــــ جواد نکونام!

 

 

 
رفتیم سینما یارو با چراغ قوه داره میاد دوستم میگه کنترل چیِ سینماست میگم پَــــ نه پَــــــ موتورِ بروکنار نزنه بهت
 
رفتم به نگهبان ساختمون می گم در پارکینگ زیرزمینی رو باز کن،میگه ماشین دارین؟
پـَـَـ نــه پـَـَــــ میخوام دوتایی باهم بریم موسیقی زیرزمینی پر کنیم!
 
نيمه شعبان تو ترافيك وايستادم رفيقم زنگ زده ميگه تو ترافيكي؟؟پـَـَـ نــه پـَـَــ مشتاقانه وايستادم تو صف سانديس بگيرم بخورم جيگرم حال بياد

 
دارم آشغال جمع می کنم ساعت 4 صبح تو خیابون، سرشو از پنجره داده بیرون می گه: سوپوری؟ می گم: پـَـَـ نــه پـَـَــــ وزیزم
تو لباس مبدل اومدم ببینم تو شهر کسی مشکلی نداشته باشه یه وخ خدای نکرده
 
رفیقم : از رو مهر شناسنامه میفهمن رای دادیم ؟
پـَـَـ نــه پـَـَــــ سال ها بعد میان انگشتامون رو چک میکنن ببینن آبیه یا نه

 
سر سفره به دامادمون می گم اون دیس مرغو می دی؟
می گه: می خوای مرغ بخوری؟
پـــــــَ نــــــــَ پـــــــــه می خوام دستمو بزارم کنار دیس واسش فاتحه بخونم؟
 
توی مطب جراح بینیه نشستم با یه چسب رو دماغم, خانم بغلیم با یه لبخند ملیح میپرسه : شمام عمل کردین؟
پـَـَـ نــه پـَـَــــ, چسب زدم رو دماغم به شماها امید بدم

 
پسره رو POKE کردم MSG داده میگه ایرانی؟ میگم آره تو چی؟ میگه آره ,یه سوال! ما همدیگرو نمیشناسیم نه؟ 
پـَـَـ نــه پـَـَــــ, میشناسیم! به روی هم نمیاریم یه وقت ریا نشه

 
دوست دخترم وقت گرفته واسه عمل دماغ بم میگه پوریا خوشگل تر میشم نه ؟؟ پـَـَـ نــه پـَـَــــ دو نیم میلیون میخوای بدی که دماغت بشه چماغ

 
میخواستم بعد عمری نماز بخونم مامانم میگه : جلو همه ؟!
پـَـَـ نــه پـَـَــــ سه سال مخفیانه سپس به صورت آشکارا بین دوستان و آشنایان
 
با دختره دارم تو خیابون راه میرم، یهو یه مارمولک جلو پاش سبز میشه، جیغ میزنه میگه : اَی ی ی ی مارمولکه ؟!؟!
میگم :پـَـَـ نــه پـَـَــــ  کروکودیله داره شکست نفسی میکنه !

 

 
دستم سوخت، قرمز شد، تاول زد. ننم میگه سوخته؟
میگم پـــــ نه پـــــ سرخاب سفیداب زدم قرمز شه، کسی شک نکنه زردی دارم!

 
رفتم مغازه کلی خرید کردم صاحب مغازه میگه همرو میبرید تو ماشین پـَـَـ نــه پـَـَــــ نصفشو همینجا میخورم بقیشم کولم میگیرم تا خونه
خونه مادر بزرگم بودم رفیقم زنگ زده میگه این صدا مادر بزرگته ؟؟ الان خونشونی ؟؟ 
پـَـَـ نــه پـَـَــــ صدا دوست دخترمه الان کافی شاپیم
دوستم بهم میگه اگه دوست دخترت بهت دروغ بگه حالشو میگیری ؟ پـَـَـ نــه پـَـَــــ 20 امتیاز بش میدم میریم سراغ جدول

 
رفتیم تو اتاق سرهنگ یه احترامی واسش گذاشتیم که تا دوهفته قوزک پامون درد میکرد. میگه: مرخصی میخوای؟؟ میگم: پـَـَـ نــه پـَـَــــ اومدم قوزک پامو بشکونم یه نونی بپزم واسه دکترای ارتوپد...
تو پاساژ به دختره میگم 0935404--- . میگه این دیگه چیه؟ شمارته؟ میگم پـَـَـ نــه پـَـَــــ کد فعالسازیه طرح تابستانیه ایرانسله. بزنی هزینه هات نصف میشه...!

 
همکار بابام کارت پایان خدمتمو دیده میگه بالاخره تموم شد ؟؟ پـَـَـ نــه پـَـَــ فرار کردم یه لوح تقدیر و کارت پایان خدمت افتخاری به مناسبت فرار از میون سیم خاردارا بم دادن
 
 
 
 
 
تست خودشناسی
 
تست شماره 19


  
 
بازی
 
 
Blox
 
در این بازی سعی کنید شکل ها را به برسانید و مرحله های فکری تری را طی کنید.
حجم بازی: 1,032کیلوبایت

 

 
 
 
 
 
لینک های ثابت
 
واحد مرکزی خبر

 
سازمان هواشناسی کشور

 
سنجش وزن

 
دیکشنری آنلاین
 
 
پاسخ
 
معما
 

 
 
شكل بعدي را حدس بزن.
 
 
 
با توجه به چرخش اشكال داخل مربع و تغيير جهت فلش و تغيير رنگ لوزي ، شكل زير حاصل مي شود

 
 
 
 
 
 
چیستان
 
امام صادق (ع) فرمود: حکیم دانشمندی هفتصد فرسخ راه پیمود که خود را به حکیم و دانشمند دیگری برساند و هفت مطلب از او بپرسد. وقتی که با او ملاقات کرد، هفت سؤال خود را به ترتیب زیر عنوان نمود:
1-آن چیست که بلندتر از آسمان است؟
2-آن چیست که پهناورتر از زمین است؟
3-آن چیست که بی نیازتر از دریا است؟
4-آن چیست که سخت تر از سنگ است؟
5-آن چیست که شدیدتر از حرارت آتش است؟
6-آن چیست که سخت تر از سرمای زمهریر (سرمای بسیار شدید) است؟
7-آن چیست که سنگین تر از کوه های آسمانخراش است؟
حکیم در پاسخ گفت:
 1-بلندتر از آسمان حق است.
 2-پهناورتر از زمین عدالت است.
3-بی نیازتر از دریاها غنای طبع و بی نیاز نمودن خود از دیگران است
4-سخت تر از سنگ قلب سخت کافر است که در برابر آن همه نشانه های حق تواضع نمی کند  قبول حق نمی نماید.
 5-شدیدتر حرارت آتش انسان حریص و طمع کار است.
 6-سخت تر از سرمای زمهریر ناامیدی از رحمت خدا است.
 7-سنگین تر از کوه های استوار [از نظر گناه] تهمت و بهتان به انسان بی گناه است.
حکیم از این که با پیمودن هفتصد فرسخ راه به پاسخ سؤالاتش نائل شده بود خوشحال شد و به سوی محل اقامتش بازگشت.
 
 
 
 
 
 

 
ماهرخ بیگلری .ایمیل سندر گروه مارشال - مدرن
halazounevahshi@yahoo.com
حلزون وحشی
 
 

 

 

 

 

   
 

 
 

 

 
 

 
 

 
 
 

 
 

 

 
 

 
 

 
 

Powered By Amir Hejvani - Marshal

All Rights Reserved By Marshal Modern Group

 

 



__._,_.___


~~~~~~~~~ Marshal-Group-Modern ~~~~~~~~
~~~~~~> THE BIGGEST GROUP IN IRAN <~~~~~~
~~~~~ EXCLUSIVE GROUP BY AMIR HEJVANI ~~~~~
________________________________________________________

To Join Marshal-Group-Modern Click This Url:
http://www.marshalclub.com/join
________________________________________________________

For More Information About Us:
www.marshalclub.com
________________________________________________________

http://www.marshalclub.com/join
  http://www.marshalclub.com/join
    http://www.marshalclub.com/join
      http://www.marshalclub.com/join
        http://www.marshalclub.com/join
          http://www.marshalclub.com/join
            http://www.marshalclub.com/join
              http://www.marshalclub.com/join
                http://www.marshalclub.com/join
http://www.marshalclub.com/join
  http://www.marshalclub.com/join
    http://www.marshalclub.com/join
      http://www.marshalclub.com/join
        http://www.marshalclub.com/join
          http://www.marshalclub.com/join
            http://www.marshalclub.com/join
              http://www.marshalclub.com/join
                http://www.marshalclub.com/join
http://www.marshalclub.com/join
  http://www.marshalclub.com/join
    http://www.marshalclub.com/join
      http://www.marshalclub.com/join
        http://www.marshalclub.com/join
          http://www.marshalclub.com/join
            http://www.marshalclub.com/join
              http://www.marshalclub.com/join
                http://www.marshalclub.com/join




Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

__,_._,___

No comments:

Post a Comment