Wednesday 27 July 2011

|| Persian Fun || - Serve Shodane Gooshte Sag Dar Restooranhaye Kore Jonoobi ! + Photos



 
   
 

خوردن گوشت سگ وگربه در کشور های اسیای شرقی !


 شاید تا کنون در مورد خوردن گوشت سگ و گربه و موش توسط جوامع خاور دور در یکی از رسانه شنیده یا خوانده باشید . وقبول این حقیقت از دید گاه برخی غیر باورانه و وحشتناک و حتی درد مندانه باشد.

اما این در حالی ایست که در کشور های آسیا ی شرقی به امری عادی جلوه میکند .و چه بسا که شغلهای کاذب بسیاری در کنار مصرف گوشت این حیوانات در حال جریان می باشد.سالیانه بیش از دو میلیون سگ و گربه در کشور های آسیای شرقی به طروق وحشتناکی برای مصرف مواد غذایی شکنجه و کشته می شوند . وپوست لطیف و زیبای این حیوانات اغلب از کشورهای کره چین فیلیپین و تایلند به کشور های اروپایی صادر میشود تا به تجارتی با سوآوری بالا تبدیل شود.

با به دست آمدن استخوان های سگ در حفاری های changnyeong در جنوب استان gyeongsangدر کره و مشاهده ی نقاشی های دیواری در مجموعه آرمگاه گوگوریو در جنوب استان hwangghae در قرن چهارم میلادی وچگونگی شیوه ی ذبح سگ ها و انبار کردن آنها سازمان میراث جهانی یونسکو اعلام کرد این طور به نظر میرسد که اشتهای کر ه ایها برای خوردن گوشت سگ از دوران باستان می آید.

اگر چه در کره ی جنوبی به طور رسمی و معمول از گوشت سگ در مصرف غذای روزانه ی آنها وجود ندارد اما دادو ستد سوداگران این حیوان در بازار و شهرستانهای این کشور به وضوح دیده میشود . و در اکثر رستورانهای کره گوشت سگ به عنوان یک غذای لذیذ و مفید سرو میشود.
 

http://up.persianfun.info/img/90/5/South_Korean_Restaurants_Serve_Dog_Meat/0000305e_medium.jpg

http://up.persianfun.info/img/90/5/South_Korean_Restaurants_Serve_Dog_Meat/0000305f_medium.jpg

http://up.persianfun.info/img/90/5/South_Korean_Restaurants_Serve_Dog_Meat/00003060_medium.jpg

http://up.persianfun.info/img/90/5/South_Korean_Restaurants_Serve_Dog_Meat/00003061_medium.jpg

http://up.persianfun.info/img/90/5/South_Korean_Restaurants_Serve_Dog_Meat/00003062_medium.jpg

http://up.persianfun.info/img/90/5/South_Korean_Restaurants_Serve_Dog_Meat/00003063_medium.jpg

http://up.persianfun.info/img/90/5/South_Korean_Restaurants_Serve_Dog_Meat/00003064_medium.jpg

http://up.persianfun.info/img/90/5/South_Korean_Restaurants_Serve_Dog_Meat/00003065_medium.jpg


یکی از بزرگترین بازار فروش سگ های غیر خانگی در کشور کره ی جنوبی بازار بزرگ مورن در شهر seongnam در شرق سئول قرار دارد.

روزانه هزاران سگ در این بازار به فروش می رسند. که نزدیک به 30% از مصرف کل گوشت سگ کره ی جنوبی در آن تامین میشود .

درون بازار بیش از صد مغازه و رستوران گوشت سگ و سوپ سگ به چشم میخورد که تاجران سگ و خریداران سگها در این بازار به گرد هم می آیند.

به نقل از روزنامه ی سئول تایمز در 18 جولای سال 20010 بالغ بر 20000رستوران گوشت سگ و سوپ سگ در کره ی جنوبی وجود دارد که فقط 6000تا از این رستوران ها در سئول در حال کسب کار میباشند.

اگر چه دولت شهر سئول مقررات منع مصرف گوشت سگ را از سال 1984 در دستور عمل کار خود


قرار داده است و از لحاظ قانون بهداشت مواد غذایی گوشت سگ عنوان یک غذای غیر قانونی و اصلی را به خود گرفته و در ردیف مواد غذایی مخالف مصرف جای دارد. اما اجرای این مقرارات از سوی دولت شهر سئول به خوبی در جریان نمی باشد .

و در مجمع روزانه حدود 20000سگ برای مصارف رستورانها سلاخی و کشته میشوند و رستوران های گوشت سگ هم چنان با پذیرفتن خطرات از دست دادن مجوز خود در حال طبخ این گوشت به عنوان یک غذای لذیذ و مقوی برای مشتریان خود هستند تا آنها را با قیمتهای گذاف به فروش برسانند.


یکی از خوشمزه ترین سوپ سگ bosintang یا gaejang خورشتی تند به معنای تعادل حرارت بدن نام دارد که در طول ماه های تابستان در بین مردم کره بسیار محبوبیت دارد .


بیشترین مصرف کر ه ایها از گوشت سگ در دوره ی تابستان میباشد که و با تصور رسیدن به تعادلی در میزان دمای بدن در این فصل از آن استفاده میشود به همین دلیل کره ایها ترجیح میدهند برای گذراندن تابستانی بهتر از گوشت سگ استفاده کنند.

در دوره ی تابستان از اواسط جولای تا اواسط ماه اوت به روز های سگی یا boknals که گرمترین روز ها در کره ی جنوبی ایست اختصاص دارد.

به همین دلیل بیشترین میزان فروش gaegogi به معنای واقعی کلمه ی گوشت سگ در این ایام به اوج خود تا سقف 50% میرسد.


لیکن بسیار عجیب و دردناک تر در مورد سگ ها و گربه ها در کشور های آسیای شرقی قابل تامل است شیوه ی کشتن و ذبح کردن این حیوانات قبل از مصرف محسوب میشود. مردم جوامع آسیای شرقی با طرزفکر و شیوه ی زندگی سنتی که از نثل های قبل تا کنون به آنها رسیده است سگ ها و گربه ها را با انداختن به درون کیسه های خالی از هوا این جانداران را خفه با اینکه در جایی آویزان میکنند و با زدن ضربات متعدد به سر این حیوانات آنها را از پای در می آورند تا تمامی خواص شان با نریختن خونشان حفظ گردد. به همین علت گوشت سگ و گربه در مقایسه با گوشتهای رایج در این کشورها خیلی قرمز به نظر میرسد.


اما سرنوشت اسفناک سگها و گربه ها در کشور های خاور دور فقط در تهیه ی مواد غذایی برای این جوامع ختم نمیشود.

در کشور های چین و کره از سگ و گربه در تهیه نوعی داروی سنتی برای درد های روماتیسم و آلتروز مفصلی مورد استفاده قرار میگیرد. برای این منظور گربه ها به همراه چند گیاه .خرماوبادام به درون دیگ های آب جوش انداخته میشوند تا گوشتشان کاملا له گردد. به طور معمول از هر یک گربه به تعداد 20تا25 کیسه ی دارو به اسم گوبانجی سوجی و از گوشت سگها دارویی به اسم GAESOJU به دست می آید.

اما مطلبی که شایان ذکر است اینست که:

وقاحت و بی رحمی سازندگان این داروها به حدی فراتر میرود که با هیچ توجیهی قابل بخشودن نمی باشد.

سازندگان داروهای سنتی قبل از به انداختن این حیوانات به درون دیگهای سوزان آب جوش دست و پای آنها را میشکنند تا قدرت تقلایی که این جانداران برای نجاتشان میکنند به حداقل ممکن برسد و بعد در حالی که هنوزگربه ها جان در نفس دارند به درون دیگهای سوزان آب جوش روانه میشوند تا با شقاوت و دردمندی تمام جان بدهند . و دارویی مناسب و با دارا بودن تمام خاصیت ها از گربه ها به دست بیاید .و امرار معاشی باشد برای سازندگان بیرحم و ظالمانه ی کشور های خاور دور.

بی شک خواندن این مطالب برای هر انسان و مدافع حقوق حیوانات بسیار دردناک میباشد و سئوال برانگیز است که آیا هر یک از ما انسانها تا چه اندازه میتوانیم به روح و نفس سرکشمان این اجازه را بدهیم تا با مخلوقات پروردگارمان به بیرحمانه ترین شکل رفتار کنیم؟

شاید پرسشهایی شبیه به همین بود که در افکار برخی از این جوامع شکل گرفت و کم کم توانستند در جهت تحقق خاصته هایشان با تلاشهای بسیار در جلوگیری از خوردن سگ و گربه قدم بردارند و جامعه مدافعان حقوق حیوانات را تشکیل دهند و دولتمردان را مجبور به وضع قانون منع مصرف حیوانات خانگی کنند اما هم چنان درگیری و ستیز بین مدافعان حقوق حیوانات و سوداگران سگ و گربه در این کشورها ادامه دارد و خیلی واضح و روشن است که تغییر دادن عقیده و افکار ملتی که از هزاران سال قبل در اذهان آنها به خوبی شکل گرفته است سخت و دشوار است و باید سالهای متمادی با چنین طرز فکری مبارزه شود تا کاملا ریشه کن شود .


اما خوردن گوشت سگ و گربه فقط به کشور های آسیای شرقی منتهی نمیشود دیده شده است در طول تاریخ سگ ها منبع غذایی اضطراری برای اقوام مختلفی در سیبری آلسکا شمال کانادا و گرینلند و هم چنین اسکیمو ها در قطب شمال و جنوب بوده است

در دوران جنگ جهانی اول و دوم در برخی مناطق مردم با بحران اوضاع اقتصادی و کمبود مواد غذایی روبه رو بودند گوشت سگ و گربه مورد استفاده ی آنان قرار میگرفت.

در ژاپن تا سال 675 میلادی مصرف گوشت سگ به طور گسترده رواج داشت امپراتور Temmu توانست مقررات منع مصرف گوشت سگ را در ماه های چهارم تا نهم سال جاری به اجرا بگذارد.و در برسی های انجام شده بر روی مصرف گوشت گربه در ژاپن این گوشت تا پایان دوره Tokugawa در قرن نوزدهم میلادی در سبد غذایی ژاپنی ها وجود داشته است.

امروزه ژاپن واردات گسترده ی گوشت سگ را از چین در راستای تحقق سیاستهای دو جانبه در دستورالعمل اقتصادی خود قرار داده است و بر طبق مشاهدات آماری در سال 2008 واردات گوشت سگ از چین به این کشور بالغ به پنج هزار تن در سال برآورد شده است.


امروزه چین به یکی از تولید کنندگان گوشت سگ و گربه در میان کشور های آسیای شرقی تبدیل شده اشت

تاریخچه مصرف گوشت سگ و گربه در چین به پانصد سال قبل از میلا د مسیح باز میگردد.بیشترین مصرف کنندگان گوشت گربه و سگ در مناطق شمال شرقی و جنوب و جنوب غربی چین سکونت دارند که به طور معمول از گوشت گربه به عنوان غذا استفاده میکنند. چینی ها با معتقد بودن به گرم بودن گوشت گربه و سگ مبادرت به تهیه غذا از این حیوانات در ماه های سرد زمستان میکنند تا در بالا رفتن درجه حرارت بدن آنها در این فصل کمک کند.

گفتنی ایست اشتهای چینی ها برای خوردن گوشت گربه در این کشور بیشتر از گوشت سگ میباشد . و ترجیحا از گوشت گربه های جوان و کوچک که خیلی لذیذ و ترد هستند در تهیه انواع غذاهای مورد علاقه ی خود استفاده میکنند.

یکی از سود آور ترین مشاغل ها در چین پرورش سگ و گربه محسوب میشود چینی ها این حیوانات را


صرفا نه برای نگهداری آنها به عنوان حیوان خانگی بلکه فقط برای مصرف گوشتشان آنها را رشد میدهند.

به طور معمول بعد از اینکه این حیوانات به سنین 6تا12 ماه رسیدند برای فروش به بازار منتقل میشوند.

بر اساس دانش نامه ی آزاد ویکی پدیا چنین بیان شده است...

سازمان جمع آوری گربه در حومه ی شمال غربی نانجینگ از pukouکشتی حامل گوشتهای filinez شده ی گربه را به طور منظم به استانهای جنوبی گوانگ دونگ چین برای مصرف انبوه متقضیان حمل میکنند .

و به توصیف دیگر یکی از روزنامه های چین روزانه حدود هزار گربه به وسیله ی قطار به ایالت گوانگ دونگ چین آورده میشود و آنجا به وسیله ی واسطه ها با متورسیکلت در جعبه های چوبی برای فروش به بازار محلی منتقل میگردد.

قیمت گوشت گربه در بازارهای چین در مقایسه با دیگر گوشتهای مصرفی خیلی بالاتر و همیشه به عنوان یک غذای لوکس در بین مردم چین خودنمایی میکند.



باید متذکر شوم از مدتی قبل با ظهور قانون مالکیت گربه در جایگاه حیوان خانگی در چین مخالفت احساسی شدیدی نسبت به استفاده از گربه برای مصارف غذایی رشد کرد .این تغییرات با شکیل گروه های مدافعان حقوق حیوانات و با شروع تظاهرات پی در پی در مخالفت با ایالت گوانگ دونگ چین برای اولین بار در گوانگژو چین صورت گرفت.

این جنبش رو به رشد توانست در ژانویه ی 2007با جمع آوری بیش از 42000 امضای آنلاین در بیشتر از ده شهرستانهای چین از سوی مردم و با تجمع های اعتراظ آمیز در جلوی اماکن های دولتی مسئولان دولت را نهایتا" در ژانویه ی 20010 موظف به وضع قانون منع مصرف گوشت سگ و گربه کنند و به موجب این قانون مصرف گوشت سگ و گربه برای هر فرد مجازاتی برابر با 15 روز زندانی و پرداخت جریمه ای بالغ بر 10 تا 500 هزار یورو در نظر گرفته شد.

اما با وجود قانون منع مصرف گوشت گربه اقدامات اساسی برای جلوگیری از تجارت گوشت گربه صورت نمی پذیرد و غذای گربه هم چنان یکی از لذیذترین غذاهای مردم چین به شمار میآید .



غذاهایی که به طور معمول از گوشت سگ در کشورهای آسیای شرقی میتوان نام برد عبارتند از ...

گوشت سگ کبابی

گوشت سگ بخار پز

سوسیس سگ

سوپ سگ

سگ بخارپز در خمیر میگو.زنجبیل .ادویه وسرکه

شاخه های بامبو و مغز استخوان سگ

سگ سرخ شده در لیمو و فلفل قرمز

بر طبق سنت دیرینه ی مردم ویتنام در شب تحویل سال نو میلادی بدن سگها و موشهای بعد از کنتاکی شدن از وسط نصف و در معرض فروش قرار میگیرد این در حالی اتفاق می افتد که مردم ویتنام بر خلاف اکثر مسیحیان که بوقلمون بر سر سفره های خود میگذارند مردم ویتنام از گوشت سگ کبابی از میهمانان خود پذیرایی میکنند و هم چنین باید گفت بازار فروش سگ و موش در روز تحویل سال نو در ویتنام بسیارداغ است و از فروش این حیوانات سود قابل توجه ای شامل آنان می شود



در طی بررسی های انجام شده بر روی ارزش غذایی گوشت سگ توسط محققان آریکایی


ارزش غذایی گوشت سگ در هر 100 گرم (3.5 اونس گرفته شده)

1،096 کیلوژول انرژی (262 کیلو کالری)

کربوهیدرات 0.1 گرم

فیبر غذایی 0 گرم

20.2 گرم چربی

پروتئین 19 گرم

آب 60.1 گرم

ویتامین equiv. 3.6 میکروگرم (0 ٪)

تیامین (B1 Vit.) 0.12 میلی گرم (9 ٪)

ریبوفلاوین (B2 Vit.) 0.18 میلی گرم (12 ٪)

نیاسین (B3 Vit.) 1.9 میلی گرم (13 ٪)

3 میلی گرم ویتامین ث (5 ٪)

کلسیم 8 میلی گرم

 


 


 

اين ايميل را براي دوستانتان نيز ارسال کنيد.....

اگر اين ايميل را از طرف دوستانتان دريافت کرده‌ايد، مي‌توانيد با عضويت در گروه پرشن فان هر روزايميل‌هاي ما را با موضوعات متنوع دريافت کنيد..
 براي
عضويت رايگان در گروه پرشین فان، اينجا رو کليک کنيد..

 

 

 

 

 

 

 
 

 
تبليغات

Advertisements

 

 

IRHITS

 

براي سفارش تبليغات در اين محل اينجا را کليک کنيد

 

 
 
   


__._,_.___


Persian fun Group !



Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

__,_._,___

No comments:

Post a Comment