Wednesday 27 July 2011

|| Persian Fun || - 7 Moozeye Ajib o Gharib Dar Donya + Photos



 
   
 

عجیب ترین موزه های جهان !


فروش ویژه مودم همراه 3.5G
 با سرعــــــــــــــــت 7.2 Mbps

فقط 65000 تومان

 

فروش ویژه مودم همراه EDGE
با سرعــــــــــــــــــت 460 Kbps

فقط 49000 تومان

 

در سراسر دنیا شهرهای بزرگ حداقل یک موزه مشهور دارند. اما اخیراً، علاوه بر موزههای قدیمی موزههای دیگری هم وجود دارد که توجه ما را به خود جلب میکند. در اینجا قصد داریم چند موزه غیر معمل در دنیا را به شما معرفی کنیم. غیر عادی بودن اینها تنها دلیلی بود که ما را بر آن داشت تا به آن ها بپردازیم.

موزه بین المللی توالت ها Sulabh

به موزه بین المللی توالتها که در دهلی نو، هند واقع شده خوش آمدید. این موزه در سال ۱۹۷۰، توسط دکتر Pathak ساخته شد. دغدغه اصلی دکتر سلامتی افراد کشورش بود که چیزی بالغ بر یک میلیلارد نفر جمعیت داشت. این موزه اولین مکان علمی بود که ساخته شد. با دیدن این مجموعه شما مطالب بسیار زیادی راجع به پیشرفت تکنولوژیآ آداب دستشوئی و فرهنگهای اجتماعی مختلف یاد خواهید گرفت. چیز عجیبی که ممکن است در بین این مجموعه خارقالعاده از لگنها، مبلمانهای توالتها یا کاسههای توالت ببینید توالت مخصوص Louis هشتم است. دکتر Bindeshwar Pathak میگوید که این توالت قسمتی از فرهنگ بهداشت تاریخ است که نقش زیادی در گسترش تمدن بشریت داشته است.

http://up.persianfun.info/img/90/5/mooze-ajib/1.jpg

http://up.persianfun.info/img/90/5/mooze-ajib/1a.jpg

موزه تریاک

آیا شما چیزی راجع به تریاک میدانید؟ یا اینکه آن را تجربه کردهاید؟ موزه تریاک در تایلند برای بالا بردن اطلاعات شما درباره تریاک است. علیرغم آن چیزی که ممکن است فکر کنید، مهمترین هدف این موزه بالا بردن سطح علمی مردم است. این موزه در دهکده کوچکی که اسم آن Baan Sop Ruak است واقع شده است. این موزه این فرصت را به شما میدهد که مطالب جالبی راجع به تریاک �Pavaer Somniferum� و مراحل کاشت و برداشت آن بدانید. همچنین میتوانید چیزهای مهمی راجع به اینکه چرا تجارت این ماده افیونی در طول زمان این قدر زیاد شده و روشهای مختلفی برای مصرف آن وجود دارد یاد بگیرید. دیدن این موزه بسیار جالب است و ممکن است تنها یک بار در زندگی هر کس این فرصت پیش بیاید تا از این مکان دیدن کند.

http://up.persianfun.info/img/90/5/mooze-ajib/2.jpg

http://up.persianfun.info/img/90/5/mooze-ajib/2a.jpg

موزه ماشینهای چمن زنی انگلیسی

موزه ماشینهای چمن زنی انگلیسی در Great British در Southport واقع شده است. شما میتوانید در این موزه انواع و اقسام ماشینهای چمن زنی را ببینید. همچنین میتوانید در این مکان غیر معمول انواع مختلفی از ماشینهای چمن زنی که از ابتدای دوره ویکتورین و ادواردین تا به امروز وجود داشته را مشاهده کنید و از دیدن آن ها لذت ببرید. در این موزه ماشینهای چمن زنی بسیار لوکس و گران قیمت که متعلق به هنرمندان و بزرگان بوده وجود دارد. مثل ماشین چمن زنی که متعلق به شاهزاده Wales بوده است.

http://up.persianfun.info/img/90/5/mooze-ajib/3.jpg

http://up.persianfun.info/img/90/5/mooze-ajib/3a.jpg

موزه وسایل و لوازم شکنجه

دیدن این موزه به بازدیدکنندگان این فرصت را میدهد که از این طریق گذری به تاریخ داشته باشند. در این موزه ابزارهای مختلف شکنجه که استفاده از آن ها از قرن ۱۲ تا انقلاب فرانسه رونق گرفته بود وجود دارد. همچنین شما میتوانید داستان دوران تاریک را در این موزه با چشمان خودتان ببینید. Carcassonne شهری است در فرانسه که در آن از ابزارهای مختلفی برای اعتراف گرفتن از گناهکاران استفاده می شد.

http://up.persianfun.info/img/90/5/mooze-ajib/4.jpg

http://up.persianfun.info/img/90/5/mooze-ajib/4a.JPG

موزه سوسیس

Bratwurst یک سوسیس است که معمولاً از گوشت گوساله، گوشت خوک یا گوشت گاو درست میشود. در موزه Bratwurst در Wachsenburggemeinde که در آلمان قرار دارد میتوانید تاریخچه این سوسیس خوشمزه که سال ساخت آن به ۱۴۰۴ برمی گردد را ببینید. همچنین شما می توانید وسایل و لوازمی که از آن ها برای چرخ کردن گوشتها و درست کردن سوسیس ها استفاده می شود را ببینید. چه چیزی می تواند بهترین پایان برای این سفر باشد جز تست کردن مزه خوشمزه یک Bratwurst

http://up.persianfun.info/img/90/5/mooze-ajib/5.jpg

http://up.persianfun.info/img/90/5/mooze-ajib/5a.jpg

موزه زشت ترین کارهای هنری

این یکی از موزه های غیر معمول است که شما در آن شانس به نمایش گذاشتن هنرهای بد خود را دارید. اجزا و وسایلی که همیشه در این موزه قرار دارد حدود ۵۰۰ عدد است. موزه هنرهای بد مربوط به به هنرهایی است که از بین رفتن و فراموش کردن آن ها بسیار بد است و این هنرها باید باقی باشد تا به نسل های بعدی هم منتقل شود و آن ها هم بتوانند از آن ها استفاده کنند. شگفت این است که بعضی از مجسمه هایی که در این موزه قرار دارد بسیار مشهور است. گالری های خصوصی این موزه در ۲ مکان مختلف قرار دارد. یکی از آن ها در ابتدای Dedham Theater در Massachusetts و دیگری نزدیکSommerville است.

http://up.persianfun.info/img/90/5/mooze-ajib/6.jpg

http://up.persianfun.info/img/90/5/mooze-ajib/6a.jpg

موزه مو

داستان این موزه به سال ۱۹۷۹ برمی گردد. یعنی وقتی که Galip Korukcu کوزه گر مشهور ترکی شروع به جمع آوری موهای خانم ها کرد. او این کار را به خاطر این می کرد که مردم در کلاس های کوزه گری اش شرکت کنند. این فکر باعث شد که او شروع به جمع کردن موهای زن های کشور خودش و دیگر کشورها کند. با انجام این کار او توانست اسم خود را در کتاب رکوردها ثبت کند و بیش از ۱۶۰۰۰ موی مختلف را جمع کند.شما می توانید کلکسیونی از موها را در این موزه ببینید. هر سال ۱۰ زن متشخص را انتخاب می کند تا بصورت رایگان در کلاسهایش ثبت نام کنند.

http://up.persianfun.info/img/90/5/mooze-ajib/7.jpg

http://up.persianfun.info/img/90/5/mooze-ajib/7a.jpg

 

 


 


 

اين ايميل را براي دوستانتان نيز ارسال کنيد.....

اگر اين ايميل را از طرف دوستانتان دريافت کرده‌ايد، مي‌توانيد با عضويت در گروه پرشن فان هر روزايميل‌هاي ما را با موضوعات متنوع دريافت کنيد..
 براي
عضويت رايگان در گروه پرشین فان، اينجا رو کليک کنيد..

 

 

 

 

 

 

 
 

 
تبليغات

Advertisements

 

 

IRHITS

 

براي سفارش تبليغات در اين محل اينجا را کليک کنيد

 

 
 
   


__._,_.___


Persian fun Group !



Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

__,_._,___

No comments:

Post a Comment