سلام به همه مارشالی های عزیز و عرض تبریک به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان
امیدوارم ما را از دعای خیر خود محروم نکنید
با امید قبولی طاعات و عبادات شما سروران گرامی
با مجله fun.modern 25
در خدمت شما هستیم
حلزون وحشی
 
در زلال نیایش یک ماه عبادت با دعاهایی از حضرت علی علیه السلام
 

دعای آن حضرت در شب اول ماه رمضان

خدایا! این ماه را بر ما نوگردان با امنیّت و ایمان و تندرستی و اسلام و عافیت کامل و روزی بسیار و دفع دردها. خدایا! روزه ی این ماه و شب زنده داری و تلاوت قرآن را در آن روزی ما گردان.
خدایا! این ماه را برای ما سالم گردان و سالم از ما در یافتش کن و ما را در آن سالم بدار
.

دعای آن حضرت در هنگام افطار

خدایا! برای تو روزه گرفتیم و با روزی تو افطار می کنیم. پس این روزه را از ما بپذیر که به راستی تو شنوا و دانا هستی.
خدایا! ای پروردگار روشنی سترگ و ای پروردگار جایگاه بلند! تویی معبود هرکس که در آسمان ها است و معبود هر کس که در زمین است و جز تو معبودی در میان آن ها نیست و تویی قاهر و مسلط بر هر که در آسمان ها و هر که در زمین است... .
از تو می خواهم که در کار من آسانی و گشایشی مقرّر فرمایی و مرا بر دین محمد و خاندان محمد و بر سنّت محمد و خاندان محمد که درود بر او و آنان باد، پا برجا و ثابت قدم بداری و عمل و کردار مرا در فراز جایگاه پذیرفته قرار دهی.
زیرا که من به تو ایمان دارم و بر تو توکل می کنم و به درگاه تو زاری می نمایم.
می دانم که بازگشتم به سوی تو است و هرآنچه خیر و خوبی است از تو می خواهم که همه را برای من و پدر و مادر و خاندان و فرزندانم گردآوری و هرآنچه بدی است همه را از ما بازگردانی.
ای خدا! تویی مهر پیشه و نعمت بخش، پدید آرنده ی آسمان ها و زمین، عطا فرمایی خیر و خوبی را به هر که خواهی و بگردانی آن را از هر که خواهی. پس به مهر و رحمت خویش بر من منّت بنه ای مهربان ترین مهربانان!
 
 
کلام ، آیه ، حدیث امروز
 
بسیار شنیده‌ایم و خوب می‌دانیم که دنیا محل گذر است و نباید به آن دل بست و چنان در آن غرق شد که از آخرت بمانیم، اما متأسفانه با وجود همه دانسته‌هایمان باز آنقدر که به زندگی دنیوی توجه داریم به آخرت نمی‌اندیشیم، غافل از اینکه فرصتهای از دست رفته، برگشت‌پذیر نیستند
 
آیه روز
 
الَّذِینَ یَسْتَحِبُّونَ الْحَیَاةَ الدُّنْیَا عَلَى الآخِرَةِ وَیَصُدُّونَ عَن سَبِیلِ اللّهِ وَیَبْغُونَهَا عِوَجًا أُوْلَئِکَ فِی ضَلاَلٍ بَعِیدٍ .
همانان که زندگى دنیا را بر آخرت ترجیح می دهند و مانع راه خدا می شوند و آن را کج می شمارند آنانند که در گمراهى دور و درازى هستند .
سوره ابراهیم ، آیه 3
 
 
حدیث امروز
 
 
امام صادق (ع):

 
إیّاکُم وَ مُجالَسَةَ المُلوکِ وَ أبناءَ الدُّنیا فَفی ذَلِکَ ذَهابُ دینِکُم وَ یُعَقِّبُکُم نِفاقاً.

 
از همنشینی با صاحب منصبان و دنیا پرستان بپرهیزید که این همنشین دین شما را برده و نفاق می آورد.
بحارالانوار ج72 ص367
 
 
 
داستان کوتاه
 
هوکرپ و برانوش دو پهلوان با شرافت 
خورشید می درخشید هوکَرپ (پهلوان ملی ایرانیان) زرهی طلایی بر تن داشت ، سوار بر اسب سیاه اش که پوست اش می درخشید و ستاره باران بود . مردم شهر ، پهلوان پر آوازه شهر خویش را می ستودند . او می رفت تا با برانوش ، قهرمان رومی که تراژان (قیصر روم) ، برای مبارزه با او فرستاده بود ، در سوریه امروزی (مرز ایران و روم) بجنگد . تراژان نابکار ، قبلا به افسران خود گفته بود دلاور ایرانی نباید زنده از میدان نبرد بیرون رود . کمانداران رومی آماده اشاره تراژان برای کشتن پهلوان ایرانی بودند . رزم پهلوان ایران و قهرمان ملی رومیان در گرفت و خیلی زود برانوش از اسب بر خاک افتاد با اینکه هوکرپ می توانست به راحتی برانوش را بکشد اما روی برگردانید و آهسته رو به سوی ایران حرکت کرد . برانوش شگفت زده از اینکه سردار ایرانی از کشتن او گذشته است رویش را به سوی سپاه روم نمود و دید کمان داران ، پهلوان ایرانی هوکرپ را نشانه گرفته اند و دست تراژان در حال بالا رفتن است .

برانوش متوجه شد تا ثانیه هایی دیگر پهلوان نجیب و با شرافت ایران غرق در خون خواهد شد . به سرعت به طرف اسب هوکرپ دوید و با یک شیرجه به پشت اسب پرید ... پیکانهایی که در گوشه کنار اسب بر زمین فرود می آمدند به هوکرپ فهماند که باید از میدان نبرد به سرعت دور شوند ، خیلی زود وارد برجهای نگهبانی ایرانیان شدند سربازان دور آنها را گرفتند ...
در پشت برانوش دهها پیکان زهرآگین فرو رفته و او قبل از ورود به خاک ایران جان خویش را از دست داده بود .
برانوش همچون هوکرپ ، نمونه یک پهلوان با شرافت بود . انسانی مانند هزاران انسان دیگری که قربانی خواسته های پلید تراژان شده بودند ... اندیشمند کشورمان ارد بزرگ می گوید : (آدمهای بی مایه ، همگان را ابزار رسیدن به خواسته های خویش می سازند) . هوکرپ پیکان خون آلودی را که بر گردن برانوش فرود آمده بود را بیرون کشید و در کنار پیکانهای دیگرش گذاشت . همان روز برانوش را به رسم پهلوانان ایرانی با احترام بسیار به خاک سپردند .
از آن پس جنگهای بسیاری بین دو امپراتوری ایران و روم در گرفت ...
چندی بعد قیصر روم تراژان در سال ۱۱۷ میلادی توسط هوکرپ کشته شد ، در گلوی تراژان همان تیری بود که پیشتر گلوی برانوش را شکافته بود ...
همسر برانوش پس از مرگ تراژان ، نام پسر خردسال برانوش ، را از "آگوستوس" به نام پهلوان ایرانی هوکرپ تغییر داد ...

هوکَرپ : واژه ای پهلوی به معنای خوش اندام

 
 
( یاسمین آتشی - مورخ و نویسنده داستانهای کوتاه تاریخی )
 
 
 
شعر
 
 
آخرین خواهش آدم...
 
 
هنوزم میشــــــــــــه...
 
رو زمینی که ریاکاری مُدِ ، هنوزم میشه به خوشبختی رسید
هنوزم میشه تو دفترچه عشق ، طرحی از صداقتو نفس کشید
 
هنوزم میشه زمستون غم ُ، به بهار سادگی رسوند
حرمت مردی و مردونگیُ ، میشه به حریم عاشقی کشوند
 
میشه اما نمیشه ساده گذشت ، از مسیری که به رنگ مبهمه
غصه ها رو ساده خط نمیشه زد ، از زمینی که خودش جهنمه
 
نمیشه آرزو ها رو بوسه زد، تو هوای تلخ سرد مشرقی
نمیشه ساده به عاشقی رسید ، نمیشه ساده رسید به عاشقی
 
رو زمینی که خیانت شد مُد ، میشه سنتی نوشت صداقتو
میشه اما نمیشه به جون خرید ، نمیشه به جون خرید خیانتو
 
هنوزم میشه به عاشقی رسید، بی دروغ وبی ریا و بی گناه
میشه تک تک قدمهارو برید، از زمین تلخ و سرد و اشتباه
 
 
امیـد صبری
از کتاب : آخرین خواهش آدم...
 
 
 
 
چیستان
 
 
جملات زير را درست بخوانيد:
��زني زني زني زني خوشش آمد�� ،
��سربازي سربازي سربازي سربازي را كُشت
 
 
 
 
آیا می دانستید؟
 
 
 
آیا می‌دانید در هر ثانیه 5000 بیلیون بیلیون الكترون به صفحه TV برخورد می‌كند تا تصویر را ایجاد كند.
آیا می‌دانید یك گالن روغن سوخته، می‌تواند تقریباً 1 میلیون گالن آب تمیز را آلوده كند.
آیا می‌دانید 60 درصد از ماهواره‌های جهان نظامی و 40 درصد بقیه غیرنظامی است.
آیا می‌دانید شانس شبیه بودن دو اثر انگشت 1 به 64 میلیارد است.
آیا می‌دانید یك بیلیون برابر با میلیون ضرب در میلیون است.  
 
 
اعضای بدن شما گيرنده‌های قابل لمسی در كف پاها دارند كه با ماساژ دادن اين نقاط، می‌توانيد از دردها و خستگی‌های آن اعضا بكاهيد.
در زير ارگان‌های مربوط به هر كدام از پاهايتان را می‌بينيد. قلب با پای چپ در ارتباط است:
 
 
در اين تصوير، اعضا و ارگان‌های بدن بدانگونه كه هستند نمايش داده شده و مشخص گشته كه هر عضو با كدام نقطه در ارتباط است.
رشته‌های عصبیِ مرتبط با هر ارگان در نقطۀ نمايش داده شده به پايان می‌رسد
 
 
 
جزئيات ارزشمند و مفيد در اين زمينه در كتابShiatsu Self Massage توسط انستيتویAcupressure منتشر شده:
 
 
 
 
 
 
 
تصاویر
 
 
 
 لطفا تا باز شدن كامل عكسها صبور باشید.
در صورتی که هر یک از عکس ها باز نشد و اگر ازInternet Explorer استفاده میکنید بر روی عکس راست کلیک کرده و
گزینه Show Picture را انتخاب كنید و درصورت استفاده از Firefox گزینه Reload Image را انتخاب نمائید
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
معما
 
 
 
 
از ميان تعدادي زن و مرد برهنه، چگونه مي توان آدم و حوا را شناخت؟

 

 
 
 

 
 
 
 
طنزینه
 
 
 
 
رفتم واسه استخدام, درو بار کردن میگن اومدی واسه کار؟ پـَـَـ نــه پـَـَــــ اومدم واستون جک تعریف کنم دور همی بخندیم
دیر رسیدم به کلاس استاد میگه بالاخره اومدی ؟ پـَـَـ نــه پـَـَــــ سر کوچه ام تا چند دقیقه دیگه میرسم
یارو زده روح الله داداشی رو کشته، حالا گرفتنش میگه حالا چی میشه اعدامم میکنن؟؟ پـَـَـ نــه پـَـَــــ میری مرحله بعد باید محراب فاطمی روهم بکشی
رفتم به بابام میگم فردا باید شهریمو ببرم میگه یعنی الان پول میخوای؟ پـَـَـ نــه پـَـَــــ بوس بریز رو کاغذ بزار تو پاکت من ببرم بدم بهشون
يارو صداي ضبطشو تا ته زياد کرده بود.ميگم ميشه صداي ضبطتونو کم کنيد؟ ميگه اذييتتون ميکنه! پـَـَـ نــه پـَـَــــ گفتم کم کني اين يه تيکشو من بخونم ببيني صداي کدوممون بهتره!!!!
تو خدمت سر پست وايساده بودم. افسر گشت اومده ميگه حواست هست؟ پـَـَـ نــه پـَـَــــ داشتم خواب ميديم دشمن فرضي حمله كرده، تو از اون طرف برو قافل گير شه
زنگ زدم به طرف خبر فوت پدرشو بدم ، یک ساعتی براش مقدمه چینی کردم که آره ما همه مهمون موقتیم و از این حرفا...بعدش میگه اتفاقی افتاده ؟... پـَـَـ نــه پـَـَــــ از حوزه علمیه برام کارت شارژ ایرانسل میفرستن که ترویج معاد کنم !
داریم راه میریم با دوستام پام پیچ خورده،خوردم زمین میگه کمک می‌خوای؟میگم پپـَـَـ نــه پـَـَــــ شماها خودتونو نجات بدین من اینجا میمونم مقاومت می‌کنم بریـــــــد بریــــــــــــــد!!!!
تو گرمای تابستون دیدیم یه سگی نشسته تو سایه..رفیقم یه تیکه نون انداخت جلوش اما سگه نگاشم نکرد..گفت به نظرت سیره؟ گفتم پـَـَـ نــه پـَـَــــ کراک کشیده میترسه 2فازه بشه!!
بچه داییم به دنیا اومده .. همه خوشحال و اینا .. مامان بزرگم برگشته میگه حالا میخواین براش اسم بذارین؟
پـَـَـ نــه پـَـَــــ  میخوایم همین جوری ولش کنیم اسمش بشه:��� نیو فولدر!!!������
رفتم تلویزیون بخرم میگه رنگی باشه پـَـَـ نــه پـَـَـــ سیاه وسفید بده میخوام هوشیار وبیدار باش نگاه کنم
به طرف میگم میخوام برم سربازی میگه میخوای دوست دخترتو تنها بذاری؟ پـَـَـ نــه پـَـَـــ با خودم میبرمش اونم یاد بگیره چجوری از مملکتش دفاع کنه
دراز کشیده بودم لب استخر. دوستم میگه آفتاب می گیری؟
پـَـَـ نــه پـَـَـــ با خورشید مسابقه گذاشتیم، هر کی دیرتر بخنده برندس !
تو پارك فال فروش رد شد صداش كردم. اومده ميگه فال ميخواي؟ پـَـَـ نــه پـَـَــــ جمعه دارم ميرم پارتي مياي بريم تنها نباشم
رفتم الکتریکی می گم آقا سه راهی دارین؟ میگه سه راه برق؟!!!
پـَـَـ نــه پـَـَـــ سه راه آذری، دربست
رفیقم بهم زنگ زد , تو تاکسی بودم , بعد 2 3 دقیقه صحبت میگه چقدر آروم و مودب حرف میزنی ؟؟ تو تاکسی ای ؟؟ پـَـَـ نــه پـَـَـــ احترام موی سفیدتو نگه داشتم ...
بهش ميگم ديشب تصادف كردم. ميگه چيزيت نشد؟ پـَـَـ نــه پـَـَــــ رفتم تو كما الان اومدم بگم تو رفاقت خيلي پيچوندمت حلالم كن
گزارش گر صدا و سیما در حال تهیه گزارش از وضعت کار و اشتغال جوانان...سلام شمااز وضعیت کاری جوانان راضی هستین؟؟بله...-خودتون کجا کار می‌کنید؟؟- تو گاوداری..!!!- کارگر هستین؟؟؟
- پـَـَـ نــه پـَـَــــ ...گـاویم...لباس کارگر پوشیدیم میخوایم از بیمه بیکاری استفاده کنیم!!!
زنگ زدن خونمون مامان میگه آماده شین دارن واسه یه امر خیر میان خونه ، آبجیم میگه یعنی‌ خواستگاری پـَـَـ نــه پـَـَـــ میخوان بیان اینجا اعضای بدنشینو در راه خدا اهدا کنن به ما
دختره پرسید کیک شکلاتی دارید؟ میگم آره میگه توش شکلاتم داره دیگه ؟منم گفتم پـَـَـ نــه پـَـَــــ عصاره گل گاو زبون با عرق بید مشکه واسه اعصاب و اون مخت خوبه بخور !
رفتم مسجد نماز بخونم یارو وسط نماز اومده میگه داری نماز میخونی تو دلم گفتم پـَـَـ نــه پـَـَــــ دارم ورزش میکنم این رگ کمرم گرفته ,تازه آخرش میخوام شنا سویدیم برم
به امور مشترکين ميگم خطم يه طرفه شده. خانومه ميگه وصلش کنم؟ ميگم پـَـَـ نــه پـَـَــــ اومدم بگم تو بزنگ من نمي تونم
رفتم ساعت سازی به یارو میگم ساعتم کار نمیکنه، میپرسه یعنی درستش کنم؟ میگم پـَـَـ نــه پـَـَــــ باهاش صحبت کنید سر عقل بیاد بره سر کار !
داشتم دور خونه خدا زیارت میکردم. یه بنده خدایی گفت طواف میکنی ? گفتم پـَـَـ نــه پـَـَــــ میخوام ببینم پنجرش کجاس
رفتم مایو بخرم یارو میگه واسه شنا می خوای؟ پـَـَـ نــه پـَـَــــ چند روز دیگه عروسی دعوتم می خوام منحصر به فرد ظاهر بشم
داشتم تلویزیون میدیدمبعد مادر بزرگم اومده کانال رو عوض کرده بعدش به من میگه داشتی میدیدی؟؟؟!!!
پـَـَـ نــه پـَـَــــ  داشتم گرمش میکردم تا شما بیای ببینی!!!!! ...
 
 
 
تست خودشناسی
 
تست شماره 20
 
بازی
 
 
swinger
 
سعی کنید با وسیله ای که در اختیار دارید دایره ها را بگیرید و مراحل را به پایان برسانید.
حجم بازی: 90کیلوبایت

 
 
 
لینک های ثابت
 
واحد مرکزی خبر
سازمان هواشناسی کشور
سنجش وزن
دیکشنری آنلاین
 
 
پاسخ
 
معما
 

 
 
فرض کن این عکس شما در آفریقاست
 
 
و شما با یه طناب به درخت وصل شدی و مثل لنگر کشتی تو هوا معلق هستی ، یه شمع هم به آرومی داره طناب رو می سوزونه و یه شیر هم اون زیر ایستاده تا شما بیفتی و واسه ناهارش بخورتتون و تا زمانی که طناب سالم هست شما هم زنده هستی ، کسی هم نیست که کمکتون کنه ...تنها راه هم اینه که شیر رو متقاعد کنید که شمع رو خاموش کنه؟
سوال این هست !!!!!!!!
 
چطور می تونید شیر رو متقاعد کنید شمع رو خاموش کنه؟؟؟
 
کافیه برای شیره آهنگه تولدت مبارک بخونید تا بره شمع و فوت کنه
 
 
آفرین به اونایی که درست حدس زند
 
 
 
چیستان
 
 آمد و رفت،
 آمد و نرفت،
 زائيد و نمرد،
نزائيد و مرد!
 
 آمد و رفت ��عُمر�� است،
 آمد و نرفت، ��تجربه�� و ��قرآن�� است.
 انكه زائيد و نمرد، ��حضرت مهدي عج��  و   حضرت خضر هستند
 نزائيد و مرد، حضرت آدم است
 
 
 
 
 
 
 
ماهرخ بیگلری .ایمیل سندر گروه مارشال - مدرن
حلزون وحشی